به فروشگاه دیزل خودرو خوش آمدید

دانلود اپلیکیشن ورود ثبت نام
شماره ۱۰ رقمی کد zf حک شده روی قطعات

پشتیبان مشتری گفتینو

به فروشگاه دیزل خودرو خوش آمدید!

لوازم یدکی کامیون

پر مصرف ترین لوازم یدکی ماشین سنگین
خرید لوازم یدکی کامیون در سایت :  https://www.dieselkhodro.com/

در این محتوا برای شما عزیزان لیستی از پرمصرف ترین لوازم یدکی ماشین سنگین را آماده کرده ایم. خودروهای سنگین مانند کامیون ها، جرثقیل ها و تریلی هایی که از آن ها برای حمل بار و کالا به نقاط مختلف استفاده می شوند، ممکن است به دلایل گوناگونی نیاز به تعویض قطعات داشته باشند. چون برخی قطعات پرمصرف این ماشین ها به خاطر این استفاده ی مکرر زود خراب می شوند و باید زود به زود تعویض و جایگزین شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع که وظیفه ی ماشین های سنگین، در حمل و نقل انواع کالاها در داخل و خارج کشور است، خراب شدن آن ها می تواند تاثیر زیادی را بر قیمت کالاها و اقتصاد جامعه بگذارد. ماشین های سنگین از قطعات ریز و درشت زیادی ساخته شده اند که هر کدام از این لوازم تاثیر بالایی را در سلامت آن ها و بهبود عملکردشان دارد. در ادامه به بررسی لیستی از لوازم یدکی ماشین های سنگین و پر استهلاک ترین قطعات خودرو پرداخته ایم.

معرفی پر مصرف ترین قطعات یدکی خودرو سنگین

هر کدام از لوازم یدکی ماشین های سنگین، تاثیر بسیار زیادی را در کارایی و بهبود عملکرد آن دارند. ماشین آلات سنگین بعد از مدتی دچار خرابی و فرسودگی می شوند، اگر مشکل ایجاد شده قابل تعمیر بود باید اقدام به تعمیر آن کرد. در غیر این صورت بهترین راه حل تعویض قطعه می باشد. قطعاتی که جایگزین قطعات ماشین های سنگین می شوند، به آن ها لوازم یدکی ماشین های سنگین گفته می شود. از جمله لوازم یدکی ماشین های سنگین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید لوازم یدکی کامیون در سایت :  https://www.dieselkhodro.com/

دیسک ترمز

دیسک ترمز یا دیسک چرخ یکی از مهم ترین لوازم یدکی ماشین سنگین به حساب می آید. این دیسک در سیستم تعلیق ماشین آلات سنگین به کار می رود. دیسک ترمز میان چرخ و لنت قرار می گیرد و زمانی که راننده بر روی پدال ترمز پا می گذارد، لنت بر روی این دیسک اصطکاک ایجاد می کند. این اصطکاک هم موجب کاهش سرعت و توقف کامل ماشین سنگین می شود. از این رو یکی از قطعات پرمصرف به حساب می آید. هر ماشین سنگین با توجه به مدل و نیاز خود باید یک قطعه ی اضافی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل اقدام به جایگزین کردن آن نماید.

دیسک ترمز

توربو شارژ

از دیگر قطعات پرمصرف و لوازم یدکی ماشین سنگین می توان به توربو شارژ اشاره کرد. توربو شارژ می تواند هوای زیادی را وارد محفظه ی سیلندر نماید و موجب بهبود عملکرد و افزایش قدرت موتور شود. این قطعه وظیفه ی افزایش عملکرد موتور، کاهش وزن موتور، بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش بازدهی و راندمان خودرو را دارد. توربو شارژ با دمیدن هوا و ایجاد فشار می تواند موجب ارسال هوای بیشتر به محفظه ی سیلندر شود. همین امر میزان اکسیژن موجود در محفظه را افزایش داده و عملکرد موتور را بهبود می بخشد. نکته ی دیگری که در این راستا وجود دارد، این است که ماشین های سنگینی که دارای توربو شارژ هستند، در مقایسه با سایر ماشین هایی که مجهز به این سیستم نمی باشند، مصرف سوخت کمتری دارند.

گیربکس

یکی دیگر از مهم ترین قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین، گیربکس می باشد. گیربکس در ماشین آلات سنگین، جز یکی از قطعات مهم در سیستم حرکتی ماشین می باشد. گیربکس وظیفه ی انتقال نیروی تولید
شده را به چرخ ها دارد و موجب می شود که خودرو حرکت کند. به دلیل این که گیربکس یکی از قطعات پرکاربرد است، ممکن است بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و خراب شود. به همین خاطر در صورت بروز کوچکترین مشکلی باید اقدام به تعمیر آن نمود.

خرید لوازم گیربکس کامیون در سایت :  https://www.dieselkhodro.com/

اینترکولر

اینترکولر یکی از لوازم یدکی ماشین سنگین می باشد که موجب خنک سازی هوای ورودی می شود. این قطعه عملکرد موتور ماشین را افزایش می دهد، به همین خاطر یکی از مهم ترین لوازم یدکی ماشین های سنگین به خصوص در فصل های گرم سال به حساب می آید. این قطعه در موتورهای توربو شارژ نصب شده است، چون ماشین های توربوشارژ بالا بردن دما را از طریق فشرده سازی هوا انجام می دهند.

فیلترها

از دیگر لوازم یدکی ماشین سنگین، انواع فیلترها می باشند. فیلترها در ماشین های سنگین نقش یک سپر را بر عهده دارند و اجازه نمی دهند که دیگر قطعات ماشین آسیب دیده و یا خراب شوند. از جمله انواع فیلترها می توان به فیلتر روغن ترمز، فیلترهای هواکش، فیلتر رسوب گیر، فیلتر سیستم سوخت و … اشاره کرد. از آن جایی که فیلتر ها نقش بسیار مهمی را در بهبود و کیفیت عملکرد دیگر لوازم و افزایش طول عمر قطعات ماشین ها دارند، راننده های ماشین های سنگین باید هر 6 ماه یکبار فیلترها را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن ها نمایند.

وظیفه ی فیلترها در جذب آلودگی های محیط و تصفیه ی هوای داخلی سیستم می باشد. فیلترها به دلیل این که آلودگی ها را جذب می کنند، هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض و بررسی دارند. همین امر موجب می شود تا جز قطعات پر مصرف و لوازم یدکی ماشین های سنگین به حساب بیایند.

جک و آچار

جعبه ی آچارهای مخصوص یکی دیگر از قطعات پرمصرف و لوازم یدکی ماشین سنگین به حساب می آید. از آن جایی که جک و آچارهای مخصوص خودروهای سنگین جز مهم ترین قطعات ماشین آلاتسنگین می باشند، در ماشین های نسل دوم به بالا، شرکت های سازنده، بر روی ماشین آلات سنگین خود به عنوان یک آپشن، جعبه ی آچار مخصوص ماشین سنگین را تعبیه کرده است. چون در مواقعی که ماشین سنگین دچار مشکل شود، در صورت نبود این قطعه رانندگان به مشکل بر خواهند خورد.

جک و آچار

روغن ها و روانکارها

از دیگر قطعات پرمصرف و لوازم یدکی ماشین سنگین که باید توسط راننده های خودروهای سنگین در دوره های زمانی مشخص کنترل و تعویض شوند، می توان به انواع روغن ها و روانکارها اشاره کرد. انواع روغن ها و روانکارها شامل روغن موتور، ضد یخ، سیستم هیدرولیک، گیربکس، اکسل و مکمل ها و … هستند. شرکت های خدماتی ماشین های سنگین در کل دنیا برای حفظ رضایت صاحبان ماشین آلات سنگین اقدام به تولید و ارائه ی روغن های با کیفیت می نمایند. ولی بهتر است که برای بهبود عملکرد ماشین های سنگین و افزایش اطمینان، از روغن های برندهای معروف استفاده کرد.

0 نظر

ارسال نظر